bna-linuxiran

Re: [linuxiran] Slackware

From: Aryan Ameri
Subject: Re: [linuxiran] Slackware
Date: Thu, 1 Apr 2004 20:56:50 +0300

On Thursday 01 April 2004 15:14, Arash Zeini wrote:

> Sizdah bedare khoobi daashte baashin :))

مجبورم که فارسی بنویسم، چون که صفحه کلیدم را به Dvorak عوض کرده ام، و
الآن سرعت تایپ کردن انگلیسی من به ۳ لغت در دقیقه نتزل پیدا کرده!!!
بگذریم.

خب Zoup باید بگویم که یک لحظه حسابی جکت من را گرفت. خیلی هم ناراحت شدم و
پیش خودم گفتم چرا خبر به این مهمی را جای دیگری نخوانده بودم؟ بعد یک
دفعه نگاهم به تاریخ افتاد و ....

یک خبر دیگری هم امروز شده، که من هنوز هر چه قدر که داستان را توی سرم
بالا پایین میکنم، نمیفهمم که آیا دروغ اول آوریل است یا اینکه داستان
واقعی است. Google امروز اعلام کرد که یک سرویس ایمیل رایگان ارائه خواهد
کرد با نام gmail و تمام user ها میتوانند که مجانی عضو آن شوند، و علاوه
به یک سری تکنولوژیهای پیشرفته، به هر نفر، ظرفیت صندوق پستی هر نفر یک
گیگابایت خواهد بود!!! یک گیگابایت مجانی!!! اول مطمئن بودم که دروغ اول
آوریل است، اما بعد نگاه کردم دیدم اول از همه اینکه یک همچین وب سایتی
وجود دارد، هم gmail.google.com و هم www.gmain.com و whois نشان میده که
سایت دومی واقعا مال Google است. جالبی اش اینه که تمام خبرگزاری های مهم
دنیا، و تمام سایتهای خبری این خبر را پخش کرده اند و هیچ کس گویا شک
نکرده که این ممکن است که دروغ باشد. فقط حمعیت slashdot هستند که
نمیدانند خبر را باور کنند یا نه. یک press release هم Google داده بیرون،
که در اینجا میتوانید بخونیدش:
http://www.google.com/press/pressrel/gmail.html

که البته لحن نوشته شدنش بوی دروغ اول آوریل میدهد. به این یکی هم یک نگاهی
بیاندازید
http://www.google.com/gmail/help/about.html

 و این هم داستان slashdot
http://slashdot.org/
article.pl?sid=04/04/01/0038200&mode=nested&tid=126&tid=95

خلاصه، اگر دورغ باشه، که باید بگم Google همه را سر کار گذاشته، چون که
تمام شبکه های خبری حرفش را باور کردن. و مطمئنا فردا وقتی بفهمند که سر
کار رفته اند، اصلا خوششان نخواهد آمد!!! اگر هم واقعی باشد، که خب، ...

اما یک دروغ دیگر هم Google نوشته. در قسمت Find Jobs In Google یک آگهی
اسنخدام گذاشته، که نوشته به دنبال کسی میگردند که در بهار ۲۰۰۷ میخواهند
او را به ماه بفرستند!! همچنین ۸ صفحه توضیح داده و کلی عکس و نقشه و
نمودار کشیده که چرا میخواهند این کار را بکنند، و حتی توضیح داده که
چگونه میخواهند از تئوری نسبیت آنشتن استفاده کنند برای مبارزه با Spam!

http://www.google.com/jobs/lunar_job.html

از این شوخی های بامزه ی گوگل که بگذریم، من واقعا نمیدانم که روز اول
آوریل، حرف کسی را باور کنم یا نه. هر سایتی که میرم، داستانش را میخوانم،
بعد میگویم نکند که این هم سر کاری باشد؟ رفته بودم به Dot، سایت خبری KDE
و آنجا کلی خبر نوشته بود در مورد اینکه نسخه ی بعدی KDE میخواهد که
از Qt# استفاده کند و میخواهد با استفاده از Mono امکان استفاده از C# را
فراهم بیاورد، و از این چیزها!! کلی باورم شد، و کلی هم خوشحال شدم (چند
ماهه ی اخیر من کلا نسبت به Mono خیلی خوشبین شده ام) اما بعد دیدم کسی که
خبر را پست کرده، از مخالفین عمده ی Mono است، و فهمیدم که باز هم سر کار
رفته ام!!!

راستی برای من جالب است که ۱۳ فروردین که رسم ما ایرانی ها است که یک دروغ
گنده بگوییم، با یک اوریل که رسم خارجی ها است که دوستانشان را سر کار
بگذارند، مصادف هم هستد. آیا کسی اطلاعات علمی در این زمینه دارد، و
میداند که آیا این صرفا یک تصادف است؟ یا اینکه یکی از آن یکی الهام
گرفته؟

راستی میدانید من چی کار کردم؟ دیروز رفتم توی لابراتوار اصلی دانشکده. یک
بهانه ای آوردم که لابراتوار را در اختیار من گذاشتند، و بعد رفتم و
فایل Host همه ی ویندوز ها را عوض کردم. آدرس اینترنتی Microsoft  و یاهو و
سایت ایمیل یاهو و همه ی اینها را نوشتم، و جلوی آنها IP آدرس سایتهای
سلشدات  و دبیان و اینها را جایگزین کردم. امروز توی لابراتوار، از خنده
غش و صعف کردم. همه میخواستند این سایتهای محبوبشان را باز کنند، اما مثلا
به جای سایت یاهو، slashdot باز میشد. هیچ کس هم نفهمید که چه خبر هست،
فقط همه داشتند دیوانه میشدند که چرا مثلا نمیتوانند نامه هایشان را
بگیرند! بعضی ها میگفنتد اینترنت خراب شده، بعضی ها میگفتند که شاید کسی
یاهو را خریده. این شایعه مخصوصا قوت پیدا کرد که معلوم شد به جای سایت
مایکروسافت، سایت IBM باز میشود!!!

خلاصه، کلی خنده بود. من و دوستم که این کار را کرده بودیم، داشتیم روی
زمین از خنده به خودمان ریسه میرفتیم. البته بعد از دو ساعت، همه ی
کامپیوتر ها مجددا به حالت اولیه برگشتند ولی خب...

به هر حال، سیزده به در همه خوش باشد!!
--
<!--  People can always be brought to the bidding of the leaders. That
is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and

Aryan Ameri