elmo-users

[elmo-users] g³upotki

From: rzyjontko
Subject: [elmo-users] g³upotki
Date: Thu, 08 May 2003 11:34:58 +0200

Są pewne takie pierdoły, które ułatwiają mi używanie elmo i
pomyślałem, że Wam to napiszę, a kiedyś się tego typu rzeczy powyjmuje
z archiwów i wrzuci do jakiegoś pliku (może FAQ).

Dostęp do lokalnej skrzynki
---------------------------

Co zrobić, żeby móc w elmo czytać pocztę z lokalnej skrzynki, do
której wiadomości są dostarczane przez lokalne MTA?
  - W przypadku mboxa trzeba się liczyć z tym, że pełna funkcjonalność
    takiej skrzynki nie jest zaimplementowana, ale listy można
    czytać.  W swojej skrzynce pocztowej (np ~/mail) robimy dowiązanie
    symboliczne poleceniem
      $ ln -s /var/mail/rzyj ~/mail/local
    Niestety trzeba się liczyć z tym, że w okienku wyboru skrzynki
    wyświetlone będą wartości 0/0.
  - W przypadku maildira jest już dużo lepiej.  Metoda jest ta sama:
      $ ln -s ~/Maildir ~/mail/local

Klawiatura z klawiszem e-mail
-----------------------------

Mam taką klawiaturę Logitecha z dodatkowymi przyciskami i uparłem się
któregoś dnia, że jak będę wciskał e-mail, to odpalać mi się będzie
elmo.  No i dopiąłem swojego.  Poniższy przepis dotyczy konsoli
tekstowej, nie iksów.  Ja używam Debiana, więc pewne szczegóły też
mogą być specyficzne wyłącznie dla tej dystrybucji.

Kiedy wciskałem klawisz to na ekranie wyświetlała mi się informacja:
  keyboard: unknown scancode e0 65
  keyboard: unknown scancode e0 65

Zrobiłem tak (jako root):
  # setkeycodes e065 120

Teraz trzeba związać z wartością 120 jakąś akcję.  Przerabiamy plik
/etc/console/boottime.kmap.gz i wiersz
  keycode 120 =
zamieniamy na
  keycode 120 = F20

Jak widać poniżej takie coś wygeneruje nam na wyjście ciąg znaków
"\033[34~".  Pozostaje tylko sprawić, żeby to się zamieniło na
wywołanie elmo.  Edytujemy plik ~/.inputrc i dodajemy tam takie coś:
  "\e[34~": "elmo\n"

Gotowe.  Jak ktoś znajdzie mniej skomplikowaną metodę, to podeślijcie.

rzyjontko         <rzyj # plusnet () pl>
http://www.student.ii.uni.wroc.pl/~rzyj/