elmo-users

[elmo-users] config reader

From: plusnet
Subject: [elmo-users] config reader
Date: Sun, 18 May 2003 11:58:34 +0200

Przepisałem wreszcie config reader.  Ruszył dzisiaj rano i właśnie
testuję, co się jeszcze wysypuje.  Jeśli już wszystko będzie działać,
to wrzucę na cvsa.

Oto przykładowy fragment pliku konfiguracyjnego:

-------------------- ~/.elmorc --------------------

set mailbox {
  name:  "my box"
  root:  ~/mail
  trash: trash
}

set pop_acc {
  name:     onet
  server:   pop3.poczta.onet.pl
  username: address@hidden
  password: **************
}

set smtp_acc {
  name:    onet
  server:  smtp.poczta.onet.pl
  my_name: rzyjontko
  email:   address@hidden
}

key folder \Cn folder_bar_next
key folder <delete> folder_delete_mail

Ale sam moduł ma dużo różnych udogodnień.  Najważniejsze zmiany:
 - elegancki parser zstępujący
 - strukturalne zmienne, które są najpierw rejestrowane
 - łatwiejsze definiowanie klawiszy (podobnie jak w muttcie)

No i wiele innych.  Teraz pracuję nad uproszczeniem jeszcze paru
rzeczy.  Chcę, żeby elmo na podstawie adresu email wybierało
odpowiedni serwer smtp.

Acha!  Działa "list", ale jest to równoważne "set".  Ostatnia
definicja zmiennej jest jej wartością domyślną.  W przypadku smtp_acc
wybierana jest wartość domyślna, a potem można ją ew. zmienić.

rzyjontko         <rzyj # plusnet () pl>
http://www.student.ii.uni.wroc.pl/~rzyj/