elmo-users

Re: [elmo-users]kiedy elmo glupieje

From: rzyjontko
Subject: Re: [elmo-users]kiedy elmo glupieje
Date: Fri, 20 Jun 2003 21:38:48 +0200

Artur Skura napisał:

> Ano wtedy, kiedy drugie elmo (czy też cokolwiek innego)
> zmodyfikuje listę listów, tj. usunie jeden list.
> Wtedy pierwsz elmo zamiera. Pomaga kill -9.
> Z gdb po Ctrl-C dostaję takie coś:
>
> Mutt zazwyczaj w takiej sytuacji wyświetla ostrzeżenie, że zmieniła
> się skrzynka, ale dalej jakoś opanowuje sytuację.

Tak się dzieje tylko przy wychodzeniu z elmo.  A to dlatego, że moduł
obsługi błędów już nie działa, a elmo chce coś wyświetlić.  No i
próbuje segfaultować.  Ale niestety czasami segfault się nie udaje i
elmo zwisa.  Muszę jeszcze popatrzeć w ten signalhandler.  Skopiowałem
go z info do libc, ale to chyba nie był zbyt dobry pomysł.

Ale może lepiej byłoby jakoś sobie poradzić z przyczyną tego błędu, a
nie z efektami?  No bo po co uruchamia się drugie elmo?  Pewnie po to,
że do pisania listu jest potrzebna zawartość jakiegoś listu, ale elmo
zostało zblokowane przez edytor.  Skoro elmo jest już wielowątkowe, to
tutaj szukałbym możliwości usprawnienia.  Ale tak czuję, że jeszcze
wiele wody w Odrze upłynie... póki co trzeba myśleć o implementacji
podstawowych funkcji programu.  A w tej chwili nie mam na to czasu, bo
jeszcze nie zaliczyłem semestru.

rzyjontko         <rzyj # plusnet () pl>
http://www.student.ii.uni.wroc.pl/~rzyj/