elmo-users

[elmo-users] elmo 0.8.1

From: rzyjontko
Subject: [elmo-users] elmo 0.8.1
Date: Mon, 21 Jul 2003 17:36:30 +0100

Właśnie skończyłem prace nad addressbookiem i innymi dziwnymi rzeczami.
Zanim przejdę do sedna zmian muszę nadmienić, że nie dysponuję
cywilizowanym dostępem do Internetu.  Z poczty korzystam przez www, a
na dodatek nie piszę na komputerze stacjonarnym, tylko na notebooku w
związku z czym jest wielka kicha.

Najpierw opiszę zmiany, a później parę spraw organizacyjnych.

Zmiany:
-------

Przpepisałem moduły odpowiadające za parsowanie adresów. Teraz inicjały
od "Richard M. Stallman" to RMS.

Zracjonalizowałem eprintf.c i w związku z tym zmieniły się sekwencje
formatujące do line_format (pojawiło się także fetch_format i
abook_format - format wyświetlania adresu w addressbooku i format
wyświetlania listu w okienku ze ściąganą pocztą - tego nie mogłem
przetestować bo nie mam dostępu do sieci). Zniknęły %x i %y, bo one
były związane z name_short, które zostało usunięte. Zamiast %x można
używać %016f, a zamiast %y - %016t.  Jak widać można dodawać pewne
modyfikatory. Liczba oznacza maksymalną długość stringa, wiodące zero
oznacza uzupełnianie spacjami do podanej długości, a minus (przed
ewentualnym zerem) oznacza wyrównywanie do prawej.

Wprowadziłem magic number do cache'u skrzynki i numer wersji, aby nie
zdarzały się błędy związane z błędnymi odczytami. Wasze skrzynki
zostaną wczytane na nowo bo zmienił się format zapisu skrzynki - teraz
plik z cache'em powinien być mniejszy, a jego odczyt szybszy.

Zmienił się mechanizm odpowiadania na listy i forwardowania.  W pole
from wpisywany jest adres, na który ten list przyszedł (musi być taki
zdefiniowany w jednym z kont smtp).  Jeśli więc ktoś ma kilka adresów i
dostaje pocztę z grupy dyskusyjnej, to adres powinien być wykrywany
automatycznie (jest pobierany z pola Received for).

Przy pisaniu nowych listów program pyta o odbiorcę. Tabulacją
dopełniają się adresy z addressbooka. Potem pyta również o subject. Z
addressbooka można też wysyłać listy. Adresy zaznaczamy spacją, a list
tworzymy klawiszem 'm'.  Jeśli żaden adres nie jest zaznaczony, to list
będzie do aktualnie podświetlonego.

Aktualnie jedyną możliwością dodawania adresów do addressbooka jest
klawisz 'b' podczas czytania listu (enterem dodajemy do książki
adresowej) oraz ręczna edycja pliku, która nie powinna być bardzo
skomplikowana. Dopiero teraz sobie przypomniałem, że tego jeszcze nie
napisałem.

Sprawy organizacyjne:
---------------------

Ściągnąłem sobie ostatni snapshot elmo (z 2 lipca albo coś takiego, nie
da się tego poprawić?) i przerabiałem tamte źródła. Zauważyłem przy
tym, że plik config.rpath nie jest dodawany do tarballa i należy to
zmienić.  Czy mógłby ktoś dopisać go do odpowiedniego Makefile.am w
EXTRA_DISTS i zrobić commita?

Nie chcę patcha załączać do listu bo może nie dojść, więc pójdzie
następnym listem (nie chciałbym tego pisać jeszcze raz).

Niestety patch został wygenerowany na moim notebooku więc zmieniły się
też aclocal.m4 i configure bo mam inne wersje automake'a i autoconfa.
Też bym prosił o wrzucenie zmian na cvsa, ale bez tych plików.

Zgłaszajcie błędy, bo na pewno są. Ja tym czasem zabiorę się za utf-8 i
cały moduł mime. Poczytałem sobie o utf-8 i okazuje się to nie takie
straszne.

rzyjontko