freerpg

[FreeRPG] CVS, hody, co dal?

From: Petr Čech
Subject: [FreeRPG] CVS, hody, co dal?
Date: Wed, 25 Jan 2006 08:55:48 +0100

 Ahoj,

   (CVS)

rád bych Vás upozornil, že již delší dobu používám CVS server na sv.gnu.org, podrobnosti jsou na stránkách projektu. Můžete si on-line brouzdat jednotlivými verzemi souborů (tady pozor, CVS verzuje soubory, ne projekt jako takový). Pro práci na Linuxu nemusíte dělat nic extra, řiďte se pokyny na serveru, pro práci ve Win doporučiji stáhnout CVS grafického klienta a také nějaký ten PGP, abyste si mohli nagenerovat klíče. Na INternetu najdete i dostatek volných prograámků. Dále všem vřele doporučuji, aby si přečetli na root.cz něco o CVS (stačí si to zadat do vyhledávání). Jsou tam dva dobré seriály.

Technická poznámka. V CVS není možno mazat adresáře a se soubory je to také těžší. Proto Vás žádám, abyste dodržovali konvence, jež jsou snad z již vybudovaného repository jasné. Ve freerpg.tex naleznete pracovní verzi osnovy. Osobně prve píšu test do již zavedeného souboru a teprve, když mám pocit, že jsem to vystihl, přesunu danou section do svého souboru. Tohle kouskování se Vám může zdát otravné, věřím však, že se buide cokoliv lépe ve zdrojácích hledat a také korektury mohou probíhat postupně.

   (Hody)

Jen malá rekapitulace. Dovednostní hod je jasný: slot_atr + doved + 3K6, kde max(slot_atr) = max(atr) = 9 (+/- ras_max), max(doved) = 2 max(atr) = 18. Podívejme se na případ, že postava chce např. přeskočit zeď.

 POSTAVA:   slot_atr + doved + 3K6
 PÁN HRY:    3K6 + obtížnost (podle tabulky)

Všiml jsem si, že je trošku zavádějící, proč by si měl pán hry házet. Víte, v dovednostním testu není nic jako absolutní neúspěch, tuhle situaci simuluje až hod pána hry. navíc (a to záleží na volbě tabulky pro obtížnost) v tomhle hodu má převahu postava.

 slot_atr + doved + 3K6 ?? 3K6 + obtiz
9 + 18 + 3K6 ?? 18 + 12 (nebo 18?) ... dosazeno pro max. hodnoty.

Jak jsem už někde psal, pokud se konstanty liší o 4 a vše záleží na 3K6, je test férový pro obě strany, žádní není zvýhodněna. Tady je zvýhodněna postava. Jen je ještě dobré rozmyslet, jaké hodnoty budou v tabulce obtížností.

   (A co dál?)

Máme úvodní kapitolu, napsal jsem něco krátkého k vlastní hře. Rád bych, aby se někdo pokusil promyslet popis postavy, hody jsou víceméně hotové, jen to zapsat. Dále bychom se mohli podívat na Boj a Zranění. Také se bude muset napsat Tvorba postavy (ale obecně, jen s odkazy na seznamy Dovedností).

 S pozdravem

 celestian