glms-hackers

Re: cvs

From: gaspard
Subject: Re: cvs
Date: Thu, 1 Aug 2002 17:14:51 +0200 (CEST)

On Thu, 1 Aug 2002, Rudy Gevaert wrote:

> [...]
> code op 1 server bijgehouden en als een ontwikkelaar iets wil
> aanpassen dan maakt hij een verbinding met de server en download hij
> de files.  Als hij dan iets aanpast, dan load hij de aangepaste files
> op met een beschrijving wat hij veranderd heeft.  Het kan nu zijn dat
> iemand anders al dat bestand aangepast heeft, als dat zo is dan wordt
> hem de kans geboden de versies samen te smelten.  Dit wordt
> automatisch gedaan voor stukken dat de 1 van de 2 aangepast heeft, en
> voor de ingewikkeldere stukken wordt er lijn voor lijn overlopen wat

Dus als ik het goed versta is er geen nood aan een permanente
netwerkverbindig. Want de modem constant aan laten :)

> Ik stelde voor om op de server cvs te installen, maar Geert zei dat
> dit niet zo eenvoudig was.  Thuis heb ik dat eens geprobeerd en het
> valt wel mee, maar dan is dat maar de basis.  Nu hebben we onze server
> nog niet.  Een andere oplossing is om dit op een andere zeusbak te
> doen.  Maar dan zitten we weer met het feit dat we er niet aankunnen,
> tenzij we met portforwarding werken.

Als daar niet teveel tijd in kruipt is dat voor mij goed. Het lijkt mij
handig dat de files ergens centraal worden bijgehouden en dat elke
gebruiker rechtstreek zijn aanpassingen kan doorsturen zonder dat iemand
die files dan goed moet zetten.

> Nu had ik gedcht sourceforge te gebruiken.  Ik wou al lang dat
> gebruiken maar had geen deftig project.  Heeft iemand er iets op tegen
> dat we sourceforge gebruiken hiervoor?

Hu, leg eens uit... Op die sourceforge.org de files zetten?

> Hoe denken jullie erover?

Mij allemaal goed. Includen we het opzetten van een cvs server als
toepassing :)

Ik moet wel zeggen dat ik tot de 23 augustus tot over mijn oren in het
werk zit en tot de 15 september waarschijnlijk ook...

Daarna hoop ik wat meer tijd te hebben voor glms.

Gaspard