gnuheter-dev

[Gnuheter-dev] Admin/User plugins

From: Olle E. Johansson
Subject: [Gnuheter-dev] Admin/User plugins
Date: Wed, 08 Jan 2003 08:32:22 +0100

Jag använder Gnuheter som bas för ett annat system där jag vill kunna lägga till funktioner i användarens sida (user.php) och i adminmenyn. PostNuke har ett system där man kan lägga upp filer i en katalog och plugga in funktioner utan att man hackar i källkoden för respektive meny. Det gillar jag.

Som jag får göra nu (ändra i respektive fil) blir det kämpigare att hänga med ändringar i gnuheter-koden.

Är det någon som har funderingar i samma banor?
/O

PS. Wiki-plugin har nu admin-mode för att redigera sidor och användar-mode som bara kan läsa och söka. I nästa steg tänker jag göra det konfigurerbart hur man vill ha det för admins/användare/anonyma.