gnuheter-dev

[Gnuheter-dev] Kommentarbugg

From: Jorgen Cederlof
Subject: [Gnuheter-dev] Kommentarbugg
Date: Mon, 13 Jan 2003 00:26:42 +0100

Kika på:

http://www.gnuheter.org/search.php?query=moen

Där ser ni att både den första och den sista nyheten har två
kommentarer. Men tittar ni på nyheterna så ser ni att i själva verket
har den första endast en kommentar, och den tredje tre.

Anledningen är att jag kommenterade den andra nyheten, men bytte sedan
helt enkelt ut sid-en i URLen. Jag använde alltså URLen:

http://www.gnuheter.org/comments.php?op=Reply&typ=0&pid=2119&sid=2110

Jag har då kommenterat tid=2119, som inte alls är till sid=2110.

Det bästa vore kanske att om pid!=0 så slänger man bort sid-en som
angetts i URLen och kollar vad föräldern har för sid istället? Eller
kanske jämför dem och skriker om de inte är samma?

    jc