gnuheter-dev

[Gnuheter-dev] Re: Problem "Extra Info" i "ÄndraInfo"

From: Patrik Wallstrom
Subject: [Gnuheter-dev] Re: Problem "Extra Info" i "ÄndraInfo"
Date: Tue, 14 Jan 2003 16:56:00 +0100

On Tue, 14 Jan 2003, Elias wrote:

> [...]
> förgyller min vardag. Jag använder er hemsida under nicket
> "greg_Er".
>
> Som ni ser på den bifogade bilden, gnuheterbug.png, har jag problem
> när jag ska ändra min info. Det ser ut som om "Extra Info"-textarean
> inte avslutas, så den innehåller resten av HTML:en på sidan. Är
> detta en bugg? Eller beror det på Phoenix (Mozilla/5.0 (Windows; U;
> Win98; en-US; rv:1.3a) Gecko/20030113 Phoenix/0.5)? Jag har provat
> att ladda sidan i IE (6.0.2800.1106; SP1; q313829; Q328970;
> Q324929), då uppkom inte samma problem som i Phoenix.

Detta fungerar utmärkt för mig, Galeon (också Mozilla-baserad), båda
med stabila versioner.

> [...]
> - Alla textareor är för små för min smak. Man får ingen översikt i
>   texten man skrivit.
> - Att <abbr> och <acronym> (som båda introducerades i HTML 4)
>   tillåts i inlägg, kommentarer etc. <abbr> används för att märka
>   förkortningar, W3C rekommenderar att man sätter attributet title
>   till den utskrivna formen av förkortningen. Vilket fulländar
>   elementets funktion. När man har muspekaren över förkortningen
>   (som Gecko strycker under med en punktad linje) får man den
>   utskrivna formen av ordet. <acronym> fungerar på samma sät förutom

Du får gärna skicka in patchar till Gnuheter-projektet som ligger
upplagt på Savannah, http://savanna.gnu.org/projects/gnuheter/

> Ni verkar inte använda poängsättning av kommentarer (ser bara att
> anonyma inlägg får 0 poäng och signerade 1 poäng) även om funktionen
> finns. Varför? Det skrivs för lite kommentarer för att det ska vara
> meningsfullt med poäng? Jag skulle gärna se att poängsättningen
> användes flitigt, som t ex på Slashdot.

För närvarande buggar modereringsfunktionen just vid
modereringstillfället, den ska ses över vid tillfälle. Annars försöker
vi moderera när vi har tid.

- --
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-733173956
                `-> http://www.gnuheter.com/