gnuheter-dev

[Gnuheter-dev] NNTP-brygga

From: Mikael Cardell
Subject: [Gnuheter-dev] NNTP-brygga
Date: Thu, 20 Feb 2003 11:47:55 +0100

För några dagar sedan skrev jag till pawal att jag för ett tag sedan
såg att någon skrivit en NNTP-brygga till Phorum, ett WWW-baserat
diskussionsforum som använder MySQL. Jag tog ner det och det spratt
till ordentligt i mig när jag insåg att jag skulle kunna använda det
för att skriva en NNTP-brygga till Gnuheter.

Så förra veckan satte jag mig ned, installerade en MySQL, skapade
Gnuheters databas och tabeller och började peta i bakändan på
bryggan. Klockan 18:21 på kvällen kunde jag ge det första
NNTP-kommandot, LIST. Exempel:

  % telnet localhost 4712
  Trying 127.0.0.1...
  Connected to localhost.
  Escape character is '^]'.
  200 localhost server ready (posting allowed)
  list
  215 list of newsgroups follows
  Gnuheter 2 0 y
  .