gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] ny config

From: Aron Boström
Subject: Re: [Gnuheter-dev] ny config
Date: Wed, 26 Feb 2003 22:53:03 +0100

On Wednesday 26 February 2003 22:09, Patrik Wallstrom wrote:
> Är det någon som har någon åsikt om den nya konfigurationsstilen som
> jag har använt i kombination med den nya rss-funktionaliteten?

Jag tycker den verkar mycket bra.
Enda undringen är varför det heter gconf, är det för Gnuheter-conf?Jag tycker
det hade varit enklare med bara conf, hade blivit mindre att skriva. :-)

Nackdelen med att ha en matris ($gconf[avd][inst]) istället för en vektor
($gconf[avd_inst]) är att
echo "lite text $gconf[avd][inst]. Lite mer text.";
inte fungerar som
echo "lite text $gconf[avd_inst]. Lite mer text.";

Så man måste skriva om till
echo "lite text {$gconf[avd][inst]}. Lite mer text.";
eller
echo "lite text ".$gconf[avd][inst].". Lite mer text.";

--
.Aron