gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] nntp//rss

From: Patrik Wallstrom
Subject: Re: [Gnuheter-dev] nntp//rss
Date: Sun, 1 Jun 2003 19:42:33 +0200

On Sun, 01 Jun 2003, address@hidden wrote:

> Silly me. Jag måste ha sluntit på TAB-tangenten eller något när jag
> tittade igenom koden innan jag packade ihop den. Backa den raden och
> den efterföljande ett indenteringssteg så fungerar det nog bättre.

Nu gick det igång.

Men nu får jag SQL-fel, men det beror nog på att vi unifierat
kommentarerna i den version vi kör (senaste i CVS), till en enda
tabell för både pollen och artiklarna (och annat snart). Fast jag
fattar inte varför felet kommer i group_exists. Har försökt kolla lite
i koden, men jag orkar inte fixa just nu.

Men index över nyhetsgrupperna får jag, blev lite förvånad faktiskt. :)

Följande fel i group_exists alltså:

Exception happened during processing of request from ('127.0.0.1',
39865)
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/lib/python2.2/SocketServer.py", line 439, in
  process_request
    self.finish_request(request, client_address)
  File "/usr/lib/python2.2/SocketServer.py", line 253, in
  finish_request
    self.RequestHandlerClass(request, client_address, self)
  File "/usr/lib/python2.2/SocketServer.py", line 514, in __init__
    self.handle()
  File "./papercut.py", line 179, in handle
    getattr(self, "do_%s" % (command))()
  File "./papercut.py", line 222, in do_GROUP
    if not backend.group_exists(self.tokens[1]):
  File "./storage/gnuheter_mysql.py", line 53, in group_exists
    self.cursor.execute(stmt)
  File "/usr/lib/python2.2/site-packages/MySQLdb/cursors.py", line 95,
  in execute
    return self._execute(query, args)
  File "/usr/lib/python2.2/site-packages/MySQLdb/cursors.py", line
  114, in _execute
    self.errorhandler(self, exc, value)
  File "/usr/lib/python2.2/site-packages/MySQLdb/connections.py", line
  33, in defaulterrorhandler
    raise errorclass, errorvalue
ProgrammingError: (1064, "You have an error in your SQL syntax.  Check
  the manual that corresponds to your MySQL server version for the
  right syntax to use near 'check\n                FROM\n
  topics\n         ")

> En ny tarboll finns på plats som
>
>   http://hack.org/~mc/hacks/papercut-gnuheter-1.1.tar.gz
>
> men för detta behöver du knappast snarfa den.
>
> Vad kör du för Python-version, förresten? Tänk på att du också måste
> ha MySQLdb-modulen installerad.

Python 2.2.

> Några kommentarer om mina embryotiska tankar i storage/gnuheter.txt?

typ=0 för kommentarer till artiklar, typ=1 för kommentarer till
undersökningar. Annars ser det sunt ut.

Det är bara kommentarer som bör tillåtas via nntp, tycker
jag. Eventuellt kunde man tillåta postningar till "submit news"
(queue-tabellen) för att posta nya artiklar, som modereras via
Gnuheter.

Är det inte bara att skapa en ny tråd genom att sätta pid till 0
(parent-ID).

Att ha i åtanke är att vi funderar på att slå av anonyma kommentarer
under sommaren för att vi saknar möjlighet att läsa allt som vi vill.

--
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-733173956
                `-> http://www.gnuheter.com/