setting the number of pages for a score

From: Jose-Luc Hopital
Subject: setting the number of pages for a score
Date: Thu, 9 Feb 2006 10:46:07 +0100

My english is very poor...
So I ask my question in 2 languages:
J'ai l'habitude de travailler ainsi: une fois qu'une partition
est complètement saisie, j'estime le nombre idéal de pages
pour la lisibilité , les tournes, l'occupation des pages.
J'essaie ensuite diverses valeurs avec set-global-staff-size
jusqu'à obtenir ce nombre. Cette méthode est longue :
modification de la valeur, recompilation , visualisation...
En existe-t-il une meilleure : je pense à une variable
indiquant le nombre de pages souhaité et dont l'utilisation
laisserait lilypond libre de choisir la meilleure
global-staff-size pour l'obtenir

I'm used to work this way: once a score is completely
keyed , i estimate the ideal number of pages for legibility,
turns , occupation of pages. Next i try different values
with set-global-staff-size until I obtain this number.
This method is long : new value for global-staff-size,
recompilation, test ...
I'm searching a better way : I think to a variable giving the wished
number of pages , lilypond being free to choose
global-staff-size to obtain this number.