mozilla-nl-dev

Re: [Mozilla-nl-dev] Vertalen van Calendar plugin

From: Aurelus
Subject: Re: [Mozilla-nl-dev] Vertalen van Calendar plugin
Date: 18 Mar 2003 17:27:29 -0000

On Mon, 17 Mar 2003 23:17:25 +0100
Bart Kuik <address@hidden> wrote:

> De vertaling van 1.3 werkt hier nu prima, maar ik draai ook de mozilla
> Calendar. Als ik die wil vertalen, moet ik dan bij dit project zijn of
> is dat een onderdeel van het Calendar project? (Calendar wordt onderdeel
> van moz 1.4 heb ik gehoord).

Het handigst is denk ik om het een onderdeel van deze vertaling te maken,
en het in een subdirectory onder 'translation' (in CVS) te zetten
(translation/calendar). Je kan dan het beste de te vertalen JAR-bestanden
van Calendar opzoeken en uitpakken, zodat je een structuur krijgt zoals in
de andere subdirectories van 'translation'. De bestanden die je dan krijgt
kan je met een simpele teksteditor vertalen.

Om het dan allemaal netjes te laten werken, is er nog iets nodig om de XPI
bestanden te maken (die kunnen het beste los blijven van de rest, zolang
het nog niet standaard in Mozilla zit). Hiervoor zou er in scripts/Makefile
een nieuw target moeten komen ('calendar'), en zou er een nieuw bestand bij
moeten komen (scripts/install_calendar.js).

Het kan handig zijn om te kijken hoe het bij andere talen wordt gedaan, maar
ik denk dat ze het precies zo doen.

> Waar vind ik manuals over het vertalen van Mozilla?

Die heb je niet nodig als je het zo doet. Maar er is wel informatie:
http://www.mozilla.org/projects/l10n en http://www.mozillatranslator.org

(Op zich kan je MozillaTranslator gebruiken, maar ik denk niet dat dat in
dit geval voordelig is, omdat Calendar niet zo groot is, en omdat
MozillaTranslator
het veel moeilijker maakt om alles netjes (op volgorde) te houden in de
bestanden.)

--
Regards,
Aurelus (atmmdotst)          B0EE26D3C2B890D9F4AE6E3F31C469D513FFD236