qemu-devel

[Qemu-devel] Försäljning och marknadsföring

From: DokuMera Nyhetsbrev
Subject: [Qemu-devel] Försäljning och marknadsföring
Date: Tue, 31 Aug 2010 09:12:37 +0200

Om du har problem med att läsa detta e-postmeddelande, klicka här för en webb-version.
Vårt nyhetsbrev skickas automatiskt till våra kunder och intressenter. Vill du inte ha detta nyhetsbrev framöver, klicka här för att avprenumerera.
Nyhetsbrev 33/2010 Detta nyhetsbrev är skickat till: address@hidden
För att tjäna pengar måste du spendera pengar
De allra flesta företag drivs i vinstsyfte. Här spelar marknadsföringen en viktig roll. Tjäna pengar gör du genom försäljning, men för att kunna sälja något måste marknaden vara medveten om att du finns och vad du säljer. Det åstadkommer du genom marknadsföring, vars grundläggande syfte är att maximera vinsten.

Innan man sätter igång med en massa marknadsaktiviteter är det viktigt att fundera över sådant som:

Målgrupp – vem är kunden som man ska rikta sig till?
Postionering – hur vill jag att produkten uppfattas av den potentielle kunden?
Marknadskommunikation – hur når vi ut till målgruppen?

Hos DokuMera finner du ett flertal dokument inom området Försäljning och marknadsföring. Genom vårt Företagspaket får du tillgång till fler än 1400 avtal, checklistor, policys, expertsvar och mycket annat som underlättar och juridiskt säkerställer arbetet i ditt företag.
Veckans dokument
Nyckelkundsplan >>

Produkt-/marknadsmatris >>

Köpbeteende per målgrupp >>

Konkurrentanalys >>

Arbetsbeskrivning ansvarig marknads-föring >>

Ord från kund
Lennart Tranback, VD

OFFICELINE AB
"Sammanfattningsvis kan jag säga att Företagspaketet förenklar tillvaron betydligt för mig som småföretagare. Att slippa gå till advokaten så fort det är någonting spar ju mycket pengar."
Erbjudande
I höst startar Sveriges första utbildning för entreprenörer och företagsledare som vill växa med sina företag – Academy of Excellence. Som prenumerant på Dokumeras nyhetsbrev får du 2 000 kronor rabatt om du bokar din plats före 6 september. Uppge kampanjkod ”dokumera” och anmäl dig på www.academyofexcellence.se.

Den 2 september anordnas eventet Växa 2010 på Café Opera – med inspiratörer som Bert Karlsson, Jan Carlzon, David Lega m.fl. Eventet är öppet även för dig som inte går utbildningen.
För en kostnadsfri exklusiv presentation av hur DokuMera kan spara tiotusentals kronor åt just mitt företag.
Givetvis är du varmt välkommen att ringa oss på 08-664 04 50.
Innehållet i nyhetsbrev ska inte tolkas som ett åtagande från DokuMeras sida. Informationen sänds ut i befintligt skick, utan garantier och digitala signaturer.