Re: [Serbiangnome-lista] Problem sa nasim slovima

From: Danilo Segan
Subject: Re: [Serbiangnome-lista] Problem sa nasim slovima
Date: Tue, 13 May 2003 02:52:13 +0200

Dejan wrote:

Pozdrav svima

Kada sam se ukljucio u ovaj projekat, nisam ni slutio sta me sve
ceka...  U kompletnom Linux okruzenju (cak i u KDE) nemam, ni u jednom
od programa, neka nasa slova.  Svuda sam postavio seting na UTF-8, ali
nesto i dalje nevalja.  Isto je i pri pisanju i pri prikazivanju znakova
na ekranu.
Umesto: "lj, nj, C', c', dj, dz"  stoji: "l, n, t, T i t"
Kao sto rekoh u svakom programu je isto.  Procitao sam celu arhivu email
liste projekta, ali tamo nema nikog sa slicnim problemom.  Potrebna mi
je pomoc jer ako ovaj problem nesredim, ja nisam u mogucnosti da pocnem
prevod.
Svojevremeno sam naisao na par nedovrsenih fontova (cini mi se urwcyr sa ftp.gnome.ru/ od Valeka Filipova). Kako se onaj ko je izradio fontove spremao da zavrsi i srpsku cirilicu, uradio je ono sto se obicno radi: iskopirao postojeca slova koja lice na srpska, a nikad ih nije zavrsio.

Pretpostavljam da koristis neku "zanimljivu" distribuciju koja ukljucuje ovakve fontove (mozda su cak i FreeFonts takvi, mada sam ja vec slao ispravke za njih, ali su i oni zasnovani na urwcyr), a u tom slucaju preporucujem da izaberes neki drugi font (npr. -misc-fixed-*-iso10646-1).

Znaci, ukoliko ti c' izgleda kao malo t, ali cirilicno (znaci nema produzetak gore), onda je najverovatnije ovo problem, i samo treba da uzmes ispravne fontove. Lose i amaterske zamene mozes naci i negde na http://www.kvota.net/pisma/ (to sam davno postavio, nikako da ih sredim, posto imaju mnogo nedostataka, pre svega u razmacima i broju i izboru tacaka).

Nadam se da je od pomoci