Re: [Serbiangnome-lista] Citiranje

From: Danilo Segan
Subject: Re: [Serbiangnome-lista] Citiranje
Date: Sat, 4 Oct 2003 15:21:50 +0200

субота, 04. октобар 2003. 15:05:24 CEST — Milos Rancic написа:
On пет, 2003-10-03 at 15:50, Danilo Segan wrote:
> петак, 03. октобар 2003. 14:11:59 CEST — Milos Rancic написа:

Jos jedna preporuka: Mislim da je bolje pisati "U petak, 3. oktobra
2003...." Znaci, U+dan a mesec ide u akuzativ.

Naravno, ali je to nemoguce, posto se imena dana i meseca izvlace iz lokaliteta, a on sadrzi mogucnosti za najvise jedan oblik (te ne mozemo smestiti nasih sedam padeza tamo).

Stoga ja koristim obicnu oznaku datuma koja nije u sastavu recenice (to je ono sto ti nazivas "krnjom" recenicom ;-), tj. to mi je vise kao "timestamp". Ostali deo ('Milos Rancic napisa') valjda ima dosta smisla.

Ovo se ne moze lako resiti sa postojecim resenjima (man strftime), te zato i postoje ovaki problemi.

Vidim da Toplica koristi "Dana petak...", sto je neskladnije od ovog
sto Danilo koristi. Pretpostavljam da je to razlika izmedju Gnoma i
KDE-a... To bi trebalo ujednaciti. Tacnije, ne mora se ujednaciti, ali bi trebalo da izgleda kao puna komunikativna recenica. To, takodje, znaci da bi trebalo pisati pocetnim velikim slovom (to se ne odnosi na krnju recenicu iz Danilovog zaglavlja, posto krnja recenica ne mora biti pisana pocetnim velikim slovom).

Znaci, problem je sto resenje za sada ne postoji, osim da pisemo svoje programe (npr. pogledaj kako se oznacavaju datumi na prevod.org u vestima: to, nadam se, zadovoljava sve postavljene kriterijume).

Oblik koji bi sigurno mogao da se koristi a da ne narusi bas nista bi bio samo oblik "<ime> napisa:", ali tada se svesno odricemo datuma.

Takodje, posto ja koristim lepse i bolje lokalitete od vecine (preuzmite moje na http://srpski.org/locale/), to ja i dobijam lepse ispisani datum, ali samo u nominativu. Sve ostalo ne pomaze.

Zapravo, sada mi se cini da i nije lose staviti imena meseca i dana u genetivu u lokalitet: "januara", "februara", "marta", "aprila" ...

Hm, gde ovo moze da predstavlja problem? Da li se nekad mesec koristi u nominativu, ili bez broja dana u mesecu ispred? Kod naziva dana sigurno moze biti problema (npr. "Danas je %c" postane "Danas je subotu, 5. oktobra 2003. godine")

Drugi nacin na koji mozemo zaobici ovo ogranicenje je da umesto 'skracenih' imena meseca ubacimo nazive u nekom drugom padezu, ali ovo bih voleo da izbegnem, posto to unistava mnoge druge stvari (tamo gde je potrebno da sirina kolone bude utvrdjena, i zbog toga se koriste skraceni nazivi dana i meseca).

Svakako, resenje koje bi radilo u tekucim okvirima je da se koristi:
 U 14:23, 04. 10. 2003.  Milos Rancic napisa:

Ziveli,
Danilo