www-tr-internal

[www-tr-internal] Merhaba, Kitap çevirisi hakk ında

From: Tahir Emre KALAYCI
Subject: [www-tr-internal] Merhaba, Kitap çevirisi hakk ında
Date: Mon, 14 Dec 2009 09:31:44 +0200

Merhaba,

Elektrik Mühendisleri Odası Richard Stallman'ın Özgür Yazılım Özgür
Toplum kitabının çevirisini yayınladı. Çevirme işleminde benim de
katkım olmuştu. Bu kitabın çevirisi sonucu üretilen çevirileri gnu ile
paylaşmak için bu postayı atıyorum. Richard Stallman ve Ali Servet
Dönmez ile daha önce iletişim kurmuştum. Bu çevirileri sisteme
yükleyeceğim, diğer Türkçe çeviri katkısı yapanlar tarafından gözden
geçirilerek yayına sokulacak bildiğim kadarıyla.

Aşağıda çevirisi yapılan kitaptaki bölümler ve bu bölümlerin sitedeki
bağlantılarını gönderiyorum. Bazı bölümlerin hali hazırda Türkçe'si
varsa yanına belirttim.

İyi çalışmalar

Kitaptaki bazı bölümler ve bunların sitedeki karşılıkları:
Lawrence Lessig'in giriş yazısı
http://www.gnu.org/philosophy/lessig-fsfs-intro.html
GNU Projesi http://www.gnu.org/gnu/thegnuproject.html
GNU Bildirgesi http://www.gnu.org/gnu/manifesto.html
Özgür Yazılım Tanımı (Türkçesi var) http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.html
Niçin Yazılımın Sahibi Olmamalıdır? (Türkçesi var)
http://www.gnu.org/philosophy/why-free.html
Bir İsimde Ne Vardır? (Türkçesi var) http://www.gnu.org/gnu/why-gnu-linux.html
Özgür Yazılımın Açık Kaynaktan Daha İyi Olmasının Nedenleri
http://www.gnu.org/philosophy/open-source-misses-the-point.html
Üniversitede Çalışmanız Durumunda Özgür Yazılımın Yayınlanması
http://www.gnu.org/philosophy/university.html
Özgür Yazılımın Satılması http://www.gnu.org/philosophy/selling.html
Özgür Yazılım Özgür Belgelendirme Gerektirir
http://www.gnu.org/philosophy/free-doc.html
Okuma Hakkı http://www.gnu.org/philosophy/right-to-read.html
Telif Hakkının Yanlış Yorumlanması – Seri Hatalar
http://www.gnu.org/philosophy/misinterpreting-copyright.html
Bilim, Telif Hakkını Bir Kenara ‘İtmelidir'
http://www.gnu.org/philosophy/push-copyright-aside.html
Copyleft Nedir? http://www.gnu.org/copyleft/copyleft.html
Copyleft: Faydacı İdealizm http://www.gnu.org/philosophy/pragmatic.html
Yazılım Patentlerinin Tehlikesi
http://www.gnu.org/philosophy/danger-of-software-patents.html
Bilgisayarınıza Güvenebilir misiniz? (Türkçesi var)
http://www.gnu.org/philosophy/can-you-trust.html
Yazılım Niçin Özgür Olmalıdır? http://www.gnu.org/philosophy/shouldbefree.html
İnternet Çağında Telif Hakkı ve Küreselleşme
http://www.gnu.org/philosophy/copyright-and-globalization.html
Özgür Yazılım: Özgürlük ve İşbirliği
http://www.gnu.org/events/rms-nyu-2001-transcript.html
Kullanılmaması Gereken Sözcükler