elmo-users

Re: [elmo-users]charset

From: Artur Skura
Subject: Re: [elmo-users]charset
Date: Wed, 18 Jun 2003 22:27:23 +0200

On Wed, Jun 18, 2003 at 09:46:44PM +0200, Krzysztof Gibas wrote:
> No można ze zmiennej $ENV{LANG}, jeżeli istnieje wyciągać. U mnie to wygląda
> tak 'pl_PL.ISO8859-2', i teraz pytanie czy wyciągac tylko 'pl_PL' czy
> 'ISO8859-2' i
> obrabiać do postaci 'iso-8859-2' ?
>
> a jeżeli nie ma to byłby domyślny 'us-ascii' podstawiany.
>
> mogę zaraz do doklepać, tylko powiedzcie jak mam dzielić tą zmienną :)

Pomysł z automatycznym ustawianiem jest imvho b. fajny.
Tylko proszę zostawcie możliwość definiowania tego po swojemu jednak ;)
I w ogóle fajnie byłaby precedencja jak w muttcie: przy
set send_charset="us-ascii:iso-8859-2:utf-8" jeśli nie ma pliterek
wysyła w us-ascii, co jest o tyle fajne że przy kodowaniu
w iso niektórzy angole dostają dziwne komunikaty w outlooku że
np. wiadomość zawiera jakieś znaki i może nie być prawidłowo
odczytana czy chcesz kontynuować młotek czeka. Konfundujące.
Utf nie wiem na ile jest przydatny przy wysyłaniu, przy odczytywaniu
jednak czasem się przydaje.

No ale do rzeczy. Pomyślałem sobie, że może by pójść za ciosem
i dodać domyślne wartości do wszystkiego. W tej chwili elmo bez
.elmorc jest bezużyteczne, a mogłoby nie być. Oczywiście zawsze jest
niebezpieczeńśtwo że przez to user zignoruje elmoconf.pl a potem
będzie narzekał, ale chyba mimo wszystko warto.

From: z gecos, localhost jako smarthost itd. - gdzie się da jakaś
domyślna wartość. Większości ludzi pewnie to nie zadowoli, ale
dla sporej części może być przydatne. Mnie nia przykład się przyda.

Pozdrowienia,
Artur
--
http://www.amnesty.org.pl