gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] Statistik v3?

From: Patrik Wallstrom
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Statistik v3?
Date: Thu, 9 Jan 2003 14:48:08 +0100

On Tue, 07 Jan 2003, Aron Boström wrote:

> Tänkte banka lite på statistikkoden igen. :-)
>
> -Phoenix, Chimera och Safari kategoriseras inte alls.
> -Den läser fel ibland.
>
> Jag funderar på om man kan skippa Mozilla, Galeon och liknande och
> kategorisera utifrån HTML-renderare som:
> Gecko (Mozilla, Galeon, Phoenix eller vad den kommer heta, K-Meleon,
> Netscape 6+, ...)
> KHTML (Konqueror, AtheOS läsare, Apples nya Safari, ...)
> Netscape 4
> Links
> Lynx
> MS' renderare, har glömt vad kompononten kallas.

Det låter väl som en bra ide faktiskt.

> Synpunkter?
>
> Hur som helst är detta ett senare projekt, under Januari har jag främst
> tänkt röra om bland themes-koden och en del mindre saker. (Uppsnyggningar
> i admin.php, och småsaker utspridda överallt som jag inte längre har koll
> på.)

Vi kanske bör ha någon form av plan om vad som ska ingå i kommande
releaser?

1.2 tänkte jag mig innehålla den nya kommentarskoden med buggfixar
    (moderering fungerar fortfarande inte), och kanske
    användardokumentationen som jag påbörjat.
    themes-koden?

1.3 ny config.php, med det upplägg du postade

Är lite seg just nu, men iaf, nåt sånt? Vi kanske borde sätta upp en
liten minisajt just för utvecklingen.

--
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-733173956
                `-> http://www.gnuheter.com/