gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] phpshop + gnuheter

From: Olle E. Johansson
Subject: Re: [Gnuheter-dev] phpshop + gnuheter
Date: Wed, 05 Feb 2003 22:55:17 +0100

>I mina hybridvariantäventyr undrar jag om någon har integrerat gnuheter
>och PHPshop

Kollade lite på den nu, och den verkar inte finnas översatt till
svenska alls ännu? Men det verkar ju inte helt hopplöst svårt att göra
det. Lite klurigt att ordna med de befintliga användarkontona kanske.

Översättningsstödet i phpshop är halvhjärtat, det finns massor av Engelska överallt i koden som vi översatt till Svenska. Vi har också lagt till mycket CSS. Strukturen är dock ganska snygg och ren, så det borde inte vara för svårt att integrera användarkonton mellan systemen.

PHPshop 0.6 är det jag använder. 0.9-projektet verkar ha gått i stå och fastnat. Möjligen har dom bättre koll på översättning där.

Om jag får tid över i mars ska jag verkligen försöka göra ett gen-manipuleringsförsök och se om man kan få en shop-modul till gnuheter.

>Har en hybrid för domänansökningar (Gnuheter + egenutvecklat) på
>http://webomat.webway.se för den som är nyfiken.
Snyggt! Hur tycker du att det fungerar med Gnuheter-koden? Något som
vi bör fixa?

Gnuheter-koden har fungerat bra. Jag gjorde lite fixar vad gäller registreringen av användare som jag ville ha lite annorlunda. Lade nyss också till en "last seen" för senaste inloggningen i user-tabellen.

Ska fundera om det är något annat jag hackat in i gnuheter-basen. Annars har jag byggt ovanpå och det har ju funkat bra.

Ska nog använda gnuheter för en forumsajt också, mer som "Original"-gnuheter. Då kommer jag nog återkomma med mer fixar. Vi borde ta itu med RSS2.0 för syndikering, det ska inte vara för svårt att fixa.

/O