gnuheter-dev

[Gnuheter-dev] Wiki i Gnuheter

From: Aron Boström
Subject: [Gnuheter-dev] Wiki i Gnuheter
Date: Wed, 28 Jan 2004 06:29:00 +0100

Arbetet på AB Nimm har fortgått och mognad börjar snart närma sig. Koden i
SF:s CVS är dock urgammal, försök inte hämta den.

I natt fick jag wikin hyffsat väl integrerad i Gnuheter, Gnuheters
användardatabas och kakor används och länkningen mellan wikin och Gnuheter
finns till viss del (gällande användare).

Kvar saknas möjlighet att i gnuheter länka in till en wikisida och att wikin
ska presenteras i en artikelruta. Det första är relativt enkelt och det andra
kräver en viss genomgång av teman.

Finns intresse att jag ska fortsätta? Det är nämligen inte Gnuheter CVS som
jag fått det att fungera med, utan en arbetskopia som arbetat sig rätt långt
iväg från orginalet eftersom jag delvis gjort om just användar- och
adminhanteringen (så att nu en hel del buggar här och där, speciellt
tema-biten).

--
.Aron