gug-bg-herd

Re: Замяна на gtk_action_disconnect_proxy

From: Yavor Doganov
Subject: Re: Замяна на gtk_action_disconnect_proxy
Date: Wed, 19 Aug 2009 17:40:30 +0300

В 17:20 +0000 на 19.08.2009 (ср), Dimitur Kirov написа:
> - gtk_action_disconnect_proxy(action, GTK_WIDGET(p_node->data));
> + gtk_activatable_set_related_action(GTK_ACTIVATABLE(p_node->data),
> +                             NULL);

Толкова просто?  Много благодаря!

> Проблемът е, че новата функция е налична при gtk+-2.0 >= 2.16

Точно това е малоумието при разработчиците, които натрапват тези символи
на потребителите.  Програмата спира да се компилира с по-нови версии на
библиотеката, а като издадат нова версия на програмата, вече изискват
все по-нови версии на библиотеката и не се компилира със старите...
Затова според мен трябва да се използват само в официални програми на
GNOME, които се движат заедно с GTK+, GLib и т.н.  Останалите
разработчици да си тестват от време на време и да мигрират разумно,
поддържайки възможно най-голям брой версии.  IMHO.

> (не знам kazehakase, коя версия на gtk+ изисква)

0.5.6 изисква 2.12 минимум.  SVN trunk вече иска 2.14 именно заради
някои нови функции, без кой знае какво друго основание.  Kz си е все
така бъглив и недъгав.

> #if GTK_CHECK_VERSION (2, 16, 0)

Проверката за версия вместо функционалност е винаги грозен и не напълно
реалистичен тест.  Ще ползвам Autoconf за тази цел, това поне е лесно.