gug-bg-herd

Re: GNU/Linux в МГ Варна

From: Ivaylo Valkov
Subject: Re: GNU/Linux в МГ Варна
Date: Sun, 28 Oct 2012 11:09:18 +0200

В 10:33 +0200 на 28.10.2012 (нд), Yavor Doganov написа:

> Браво!   Желая успех на курса, дано продължи още много години.

Благодаря.

> Разгледах програмата, изглежда много разнообразна и достъпна.  Синът
> ми учи в тази гимназия, има ли възможност и той да присъства или се
> работи само с по-големи ученици?  Шести клас е, на 11 г.

Както вече написах, всичко се прави близко до момента на реализация. Още
нямаме предвидено какво точно ще се говори по темите. Програмата в този
вид и подредба е основно за пред контролните органи, въпреки, че се
опитваме да се движим максимално близко по нея заради проверки. Въпреки
срещите и обсъжданията е съставена в последния момент преди одобряване
от министерството, поради заетост на замесените. Не е мислено откъм
гледна точка на необходими знания, изучавани неща в училище и възраст.
Моята идея по принцип е да е достъпно за всеки. (Ще) Разясняваме винаги
по всяка тема, за която има нужда. Насърчаваме въпросите.

Достъпът както казах е свободен – който иска може да присъства. Ако не
му харесва, не му е интересно или му е трудно, може да спре да идва.

С колегите стигаме до извода, че явно е доста объркащо за учениците
поради стряскащата разлика, така, че възрастта и обучението явно нямат
значение. Личи си видимо, че учениците са все още дезориентирани.

Споменах, че се налагат компромиси – промъкват се неща, дискутират се
въпроси (и провокирани от учениците). Аз се опитвам и ще се опитвам пред
учениците и колегите да наблягам на това, кое е свободен софтуер, кое не
е, защо е важно, и че трябва да се придържаме максимално близко само до
свободен софтуер. Обаче, сам този фронт едва ли ще мога да го удържам
постоянно. Имай го и това едно на ум, въпреки, че май се движим добре.

Ако синът ти има желание, да заповяда.

Поздрави,
Ивайло Вълков