mozilla-nl-dev

Re: [Mozilla-nl-dev] Vertaling 1.0.2

From: Aurelus
Subject: Re: [Mozilla-nl-dev] Vertaling 1.0.2
Date: 02 Feb 2003 22:17:16 +0100

Hallo Dries van Dyck
Op zo 02-02-2003, om 19:58 schreef Dries Van Dyck:
> Beste,
>
> eerst en vooral veel dank aan de vertalers: ik gebruik met veel plezier
> de (schitterende!) vertaling van 1.1 op mijn werk en gebruiktte die van
> 1.2.1 thuis. De beste vertaling die ik al gezien heb: bij commerciele
> software trekt die vaak op niets. Mijn felicitaties.

Bedankt, en graag gedaan. :-) Het is altijd leuk om te horen dat het
werk wordt gewaardeerd!

> Echter na herhalende crashes van 1.2.1 thuis ben ik terug gevallen op de
> veel stabielere 1.0.2. Ik heb gepoogd om de Nederlandse vertaling te
> installeren bij Mozilla 1.0.2. In het gedacht "veel zal er wel niet
> veranderd" tov 1.0 heb ik die vertaling geinstalleerd met het gekende
> ("needs update")-effect tot gevolg.
>
> Nu heb ik twee vragen:
> 1. Wordt er een vertaling verwacht voor 1.0.2?

Op dit moment verwacht ik dat helaas niet, omdat het lastig is om twee
versies naast elkaar te beheren, en ook omdat bij het uitkomen van 1.2.1
die versie voor iedereen werd aangeraden (ikzelf heb ook geen last van
onstabiliteit). Ik hoop dat de opvolger van 1.2.1 echt voor iedereen
stabiel werkt (maar dan hoopte ik ook voor de opvolger van 1.1..).

> 2. Zo niet, kan men de (foute) installatie van het lokalizatiepakket
> ongedaan maken? Zo'n ("needs update") die dan ook nog eens plaats
> inneemt vind ik maar niets en uiteindelijk liever niets dan iets
> dat niet werkt ;-) Ik ga er vanuit dat domweg de files verwijderen
> niet voldoende is...

Het is een beetje een gedoe om het netjes weg te halen, maar het komt
neer op het volgende:

 - wis nl-NL.jar, nl-win.jar, nl-mac.jar, nl-unix.jar, NL.jar uit de
subdirectory `chrome' van de Mozilla directory
 - bewerk de bestanden `chromelist.txt' en `installed-chrome.txt' uit
diezelfde directory, en verwijder daarin alle verwijzingen naar de
bestanden hierboven
 - verwijder het bestand `chrome.rdf' uit de subdirectory `chrome' van
het gebruikersprofiel (dat staat waarschijnlijk in
C:\Windows\Application Data\Mozilla; als je een ander thema gebruikt,
gaan ook daarvan de instellingen verloren)

Zo zou het moeten werken en staat nl-NL als het goed is ook niet meer in
de lijst. Jammer dat versie 1.2.1 niet stabiel genoeg voor je werkt.

--
With regards / Met groet,
Taco aka Aurelus

http://www.cambyses.org address@hidden GnuPG:1024D/A76A895E