mozilla-nl-dev

[Mozilla-nl-dev] Mozilla 1.4

From: Martijn Ras
Subject: [Mozilla-nl-dev] Mozilla 1.4
Date: Wed, 16 Jul 2003 23:14:22 +0000

H die Mozillanders,

De taalpakketten van Mozilla 1.4rc1 & Mozilla 1.4rc2 heb ik zoujuist op de webstek gepubliceerd.

Je vindt er ook een taalpakket voor de versie Mozilla 1.4rc3. Zoals die er nu staat is het effectief dezelfde als Mozilla 1.4rc2, aangezien ik voorlopig geen wijzigingen kan ontdekken op taalvlak tussen beide versies.

De pakketten vanaf versie Mozilla 1.4rc2 zijn geschikt voor versie Mozilla 1.4 (ook daar geen wijzigingen op taalvlak voor zover ik kan nagaan).

Een definitieve versie voor Mozilla 1.4 wil ik nog even uitstellen om de volgende zaken af te ronden:

1) Hulpsysteem afronden, gaat met name nog om de hulp voor Composer en de inhoudsopgave en de zoekmachine. 2) Vertaling van ChatZilla, DOM Inspector, Java(Script) Console, JavaScript Debugger en een paar andere kleine component afronden.

Tijdens het installeren viel me een eigenaardigheid op, die hoogstwaarschijnlijk aan de staat van mijn ontwikkelomgeving ligt, die ik toch even wil vermelden. Mocht je hier ook tegenaanlopen laat dat dan alsjeblieft even weten. Het Activeren van het nederlandse taalpakket had tot gevolg dat slechts 70% van de interface daadwerkelijk door het nederlandse pakket werd bijgewerkt, het overige deel bleef in oorspronkelijke staat. Dit is op te lossen door:

A) Het engelse taalpakket te activeren, opnieuw op te starten
B) Het nederlandse taalpakket te verwijderen, opnieuw op te starten
C) Het nederlandse taalpakket opnieuw te installeren, opnieuw op te starten
D) Het nederlandse taalpakket te activeren, opnieuw op te starten

(Mocht dit niet baten, laat het mij dan even weten dan help ik je door de andere, zeer drastische, maatregel die je kan nemen dit te verhelpen. Laten we het erop houden dat je de kans loopt je profiel volledige kwijt te raken, vandaar dat ik er hier niet verder over uit wil wijden.)

Mazzel,

Martijn.