Re: [Serbiangnome-lista] Koriscenje reci u cirilici...

From: Slobo
Subject: Re: [Serbiangnome-lista] Koriscenje reci u cirilici...
Date: Thu, 1 May 2003 07:49:01 +0200

On Wednesday 30 April 2003 07:46 pm, Bojan Zivanovic wrote:
> kako u cirilici pisati imena kao sto su GnomeICU,ICQ...
> ???
Правилно је нпр. Линукс ( Linux ), ИксТерм ( xterm ) итд. ICQ може као ИЦеКу
(ICQ)- српско-немачко срицање или АјСиКју (ICQ) или нешто треће.

Све у свему за сада преведи по избору - нико ти неће ништа замерити.

 Када буде завршен такав груб превод свих пакета/програма доћи ће до
усаглашавања превода и неке ствари ће морати да се испоштују:

- обраћање кориснику нпр:
    унесите број: или унеси број:
- поруке у линији са стањем (statusbar) нпр:
    описно Излаз из програма или Изађи из програма

- речи којих, надам се, неће бити превише обавезујућих ( моја жеља < 100 )

Нпр. ја превод радим у пар пролаза:

1. Груб пролаз - радим само у gvim-у (не излазим из едитора) преводим дословно
и Убацујем цртице _ произвољно
2. Проверим превод: msgfmt -o /dev/null /home/slobo/prevod.po
3. msgfmt -o /usr/share/locale/sr/LC_MESSAGES/prevod.mo /home/slobo/prevod.po
4. xterm па урадим export LANG=sr_YU  // не мора на овај начин
5. Из xterm-а покренем програм који сам преводио
6. У једном виртуалном терминалу ми је едитор са program.po а у другом ми је
покренути програм и сада ловим грешке у куцању, гледам контекст, уједначавам
превод и на крају обрадим и цртице - леви-десни алт

За идеју сам да програми као што су xchat,gaim, гном игрице буду "слободније
преведени" у односу на рецимо неке развојне алате.

Поздрав,
Слобо, address@hidden