web-translators-pl

[gnu-pl] Re: pliki roznicowe z gnu - wyjasnienie

From: Wojtek Kotwica
Subject: [gnu-pl] Re: pliki roznicowe z gnu - wyjasnienie
Date: Thu, 7 Feb 2002 10:53:10 +0100

Przepraszam za zamieszanie. Nie było mnie przez dłuższy czas, więc nie
mogłem od razu zareagować. Już wyjaśniam: po kilku pierwszych wrzuconych
do cvs zmianach i nowych plikach ze zdziwieniem stwierdziłem, że na
serwerze GNU nie ma podpięctych pod commit skryptów rozsyłających listy
informujące o zmianie zawartości repozytorium. To tak prosty w realizacji,
a pożyteczny mechanizm, że zapytałem Luisa, czy rzeczywiście nie działa,
czy może coś przeoczyłem w konfiguracji konta na Savannah. Jak się
okazało, naturalnie, otrzymują ("only we") powiadomienia o zmianach, lecz
trudno by mu było wydzielać tylko te, które dotyczą polskich. Nie ma też
takiej potrzeby, jak sądzę, bo równie istotne, a może ważniejsza jest
informacja o zmianach angielskich oryginałów. Prosiłem, jeśli to nie
kłopot, o dodanie _mnie_ do do listy, zaznaczając, że nie ma problemu
ze wszystkimi przesyłkami jak leci, póki nie ma ich więcej niż 10-20
dziennie. To było w połowie lata. Ponieważ upłynęło kilka miesięcy,
uznałem, że albo mój ostatni list z prośbą zaginął w odmętach Sieci, albo
został dawno zapomniany w ciemnym kącie skrzynki Luisa. Od jesieni
obiecywałem sobie skorzystanie z crona i wgeta na koncie ze stałym
dostępie, żeby podsyłał mi pliki różnicowe dla oryginałów i polskich
odpowiedników. Tymczasem po powrocie odebrałem list Luisa z 20 stycznia,
w którym pisze, że do listy wysyłkowej dodał alias wskazujący na naszą
_listę_ tłumaczy i prosi o powiadomienie pozostałych. Co niniejszym
czynię ;-)

> and tell them to watch the reports and if they find something new,
> try to update those pages. This, or any other scheme that you use.
> It's up to you.
>
> You should receive diffmon reports from now on, without delays.

Próbka, którą, Sergiuszu, przytoczyłeś, jest ok. Jedno, czego nie
rozumiem, to zalewu (300 dziennie?!) listów. Nawet biorąc nie tylko
same strony www.gnu.org, a dodatkowo np. Brave GNU World, jest tego
za dużo. Chyba że, myślę, niezbyt roztropnie, na tę samą listę trafiają
powiadomienia o zmianach stron www związanych z różnym programami
rozwijanymi na Savannah (a jest tego trochę), bo to jedna z gałęzi
drzewa. Lub może to plony z tygodnia czy dwu?

Tak czy owak, jako opiekun listy i projektu, oceń proszę, co możemy z tym
zrobić. Jeśli ma jak sensownie wykorzystać, powiadommy ich, niech odkręcą
i może zróbmy po swojemu?

--
HQ