Re: probleem met starten van lilypond

From: Jan Nieuwenhuizen
Subject: Re: probleem met starten van lilypond
Date: Wed, 22 Sep 2004 09:29:36 +0200

Katrien de Vos writes:

[this is Dutch, please pay attention, there will be a quiz shortly :-)]

> Ik hoopte snel een test te kunnen doen met lilypond. Alles gedownload
> en geïnstalleerd onder windows XP. Met note pad een test.ly
> gemaakt. Onder cygwin werkte ls test.ly correct. Maar lilypond test.ly
> geeft als resultaat dat lilypond een fout commando is.

Heb je lilypond gekozen uit de Publishing sectie, is lilypond wel
geïnstalleerd?  Draai setup.exe opnieuw om te controleren.

> Ik kan
> lilypond.exe ook niet vinden. Kan dat? Waar zou dat moeten staan; welk
> pad moet ik eventueel opgeven? Of is lilypond.exe niet mee
> geïnstalleerd?

In versie 2.2.x is er geen lilypond.exe; er is wel
/usr/bin/lilypond-bin.exe.  Er bestaat wel een programma
/usr/bin/lilypond, maar dat werkt alleen vanuit een Cygwin shell.

(zie http://cygwin.com/packages, of
http://www.cygwin.com/packages/lilypond/lilypond-2.2.5-1 voor de
inhoud van het lilypond pakket.)

> Ik hoop dat je me snel kunt helpen!