gnuheter-dev

[Gnuheter-dev] Gnuheter 1.2

From: Aron Boström
Subject: [Gnuheter-dev] Gnuheter 1.2
Date: Tue, 11 Feb 2003 21:47:00 +0100

Vad talar för en ny utgåva av Gnuheters källkod?
=======================
+De unifierade kommentarerna är klara och de flesta buggar utslätade.
+Användardokumentationen har fötts och börjat sin mognadsprocess.
+En del har hänt med themes.
-Fortfarande buggar kvar (fler än vid 1.1)
-Utvidgade themes är ett oavslutat kapitel.
+Utvecklingsprocessen har saktat in, det behövs ett nytt steg för att öka den
igen (?)

Känns som det är dags för Gnuheter 1.2 snart så man kan börja se fram emot ny
config, ihopslagna admin- och usertabeller, statistik v3 och kanske en Wiki?
Jag har också en sak jag skulle vilja implementera i samband med att admin går
upp i user, att man skapar en priviligerad användarkategori/opriviligierad
adminkategori som kan skriva egna nyheter och publicera andras nyheter, och
som har ett idiotsäkert (nåja) gränssnitt. Admingränssnittet är något
ineffektivt för en vanlig självständig skribent utan tekniska intressen.

Vad anser ni andra?

Om ingen invänder så skapar jag en TODO-fil i gnuheter förresten?
--
.Aron