gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] Gnuheter 1.2

From: Patrik Wallstrom
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Gnuheter 1.2
Date: Wed, 12 Feb 2003 07:20:31 +0100

On Tue, 11 Feb 2003, Aron Boström wrote:

> Vad talar för en ny utgåva av Gnuheters källkod?
> =======================
> +De unifierade kommentarerna är klara och de flesta buggar utslätade.
> +Användardokumentationen har fötts och börjat sin mognadsprocess.
> +En del har hänt med themes.
> -Fortfarande buggar kvar (fler än vid 1.1)
> -Utvidgade themes är ett oavslutat kapitel.
> +Utvecklingsprocessen har saktat in, det behövs ett nytt steg för
> att öka den igen (?)

Vad är kvar att göra med themes? Några av buggarna som finns tycker
jag ju man kan fixa. Jag ska försöka få lite tid över till sånt.

Annars tycker jag att vi förbereder en ny release. Jag borde skriva
lite text om hur man uppgraderar mellan versioner.

> Känns som det är dags för Gnuheter 1.2 snart så man kan börja se
> fram emot ny config, ihopslagna admin- och usertabeller, statistik
> v3 och kanske en Wiki?

Ja, det vore trevligt att börja med den.

> Jag har också en sak jag skulle vilja implementera i samband med att
> admin går upp i user, att man skapar en priviligerad
> användarkategori/opriviligierad adminkategori som kan skriva egna
> nyheter och publicera andras nyheter, och som har ett idiotsäkert
> (nåja) gränssnitt. Admingränssnittet är något ineffektivt för en
> vanlig självständig skribent utan tekniska intressen.
>

> Vad anser ni andra?

Dags att sätta igång med admin+user, men vi borde speca hur det ska
fungera. Hela admin.php är dumt skrivet, jag gillar min lite
"distribuerade" lösning som i t ex kalendern.

> Om ingen invänder så skapar jag en TODO-fil i gnuheter förresten?

Bra!

--
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-733173956
                `-> http://www.gnuheter.com/