gug-bg-herd

Проблем с aspell-bg/bgoffice

From: Ivaylo Valkov
Subject: Проблем с aspell-bg/bgoffice
Date: Sun, 18 Jul 2010 22:34:37 +0300

Здравейте,

Имам проблем с инсталацията на пакета „aspell-bg“. При опит за проверка ми излиза следната грешка:

$ aspell check file
Error: The file "/usr/lib/aspell/bg.rws" can not be opened for reading.

Въпросният файл е символна връзка и сочи към „/var/lib/aspell/bg.rws“. И двата файла би трябвало да идват с пакета „aspell-bg“:

$ dpkg-query -S /usr/lib/aspell/bg.rws
aspell-bg: /usr/lib/aspell/bg.rws
$ dpkg-query -S /var/lib/aspell/bg.rws
aspell-bg: /var/lib/aspell/bg.rws

Проблемът първо се появи докато бях на нестабилната версия на Debian и реших, че има нещо нередно само при мен. Скоро преминах на Trisquel и в стабилната версия всичко беше наред. Когато надградих до нестабилната се появи отново. Прегледах изходния код на пакета (идва чрез bgoffice), но не намирам нищо за въпросния файл освен операции за копиране и изтриване. Не открих и подадени доклади за грешки в Debian. Вече ми се струва съмнително да се появява само при мен. Някой натъквал ли се е нещо подобно? Някакви решения? Явно ще трябва да подавам доклад за грешка.