Re: [gnu-pl] software hoarders

From: Adam Podstawczyński
Subject: Re: [gnu-pl] software hoarders
Date: Sat, 23 Mar 2002 10:46:29 +0100

Dnia 23.03 2002 r., o godzinie 09:26
Wojciech Kotwica napisał(a) co następuje:

> Mam zagwozdkę z takim zdaniem:
> "Software hoarders try their damnedest to stop you from runing
> proprietary program without paying the standard price"
>
> a) czy "hoarders" jest tu jakimś potocznym (żargonowym?) określeniem
> firm hurtowo produkujących i sprzedających oprogramowanie? Czy to
> może tylko epitet - coś w dużym przybliżeniu jak "sknery", smoki
> siedzące na kupkach złota?

To jest epitet, ale nie tak silny jak polskie "sknery". Ja bym dał tak:

"Producenci oprogramowania przechodzą samych siebie w wymyślaniu sposobów na
uniemożliwienie korzystania z ich programów bez zapłacenia standardowej
ceny".

To odda znaczenie oryginalnego zdania bez uwikływania się w próby tłumaczeń
"hoarders" i "damnedest".

--
Adam Podstawczyński
Linuksłownik: http://slownik.7thguard.net