Re: [Serbiangnome-lista] Eto, prijavio se i ja

From: Milos Rancic
Subject: Re: [Serbiangnome-lista] Eto, prijavio se i ja
Date: 14 Sep 2003 07:51:26 +0200

Ajd da odgovor na ovaj mail iskoristim ujedno i za postavljanje pitanja
koja me muce...

On нед, 2003-09-14 at 06:37, Danilo Segan wrote:
> недељa, 14. септембар 2003. 05:55:20 CEST — Milos Rancic написа:

E, ovo je lep primer da aorist nije mrtav. Da bi se izbeglo rogobatno
napisao/la, koristi se aorist. Lingvisticki zanimljivo :-)

> Nisi debil, nego samo ne citas (a i ima svega 2-4 veze ka stranici za
> prijavljivanje na listu, pa nije lako primetiti ;-). Ipak, sredicu to
> jednom prilikom.

Hteo sam to jos pre neki mesec da uradim, ali na sajtu koji je vrlo
informativno uradjen (lepo istaknuto sta je gde i ostalo), nisam
ocekivao da lovim po tekstu gde se moze prijaviti na listu. Drugo je da
sajt nije takav. Inace, mislim da je to profesionalna deformacija usled
cestog prelistavanja razlicitih man strana. Kakogod, predlog je moj
malecni doprinos sajtu :-)

> Nisam ni ja bas "stalmanista", vec se zalazem za neke od ideja koje
> leze u osnovi slobodnog softvera. I toliko o tome.

Nisi stalmanista? Hm. Ajd kad kazes :-) Sala, naravno, kao i moja
konstatacija iz prethodne poruke vezano za tvoju ideolosku pripadnost.

> Jesi, jesi :-)

Hehehe. Pomalo vezana za to je i jedna pricica. Mislim da sam to tebi,
Danilo, ispricao uzivo, ali da procitaju i ostali na listi (usput,
koliko nas je na listi?).

Po zadatku svoje prethodne firme, tj. nevladine organizacije, Kongresa
srpskog ujedinjenja, bio sam na skupu u Privrednoj komori Srbije povodom
hajke na Mikrosoft da izda Gnjindozu cirilicom. I, jedan od latinickih
jastrebova, inace, mlad i neobrazovan novinar, rece, otprilike nesto
ovako: "Eto, Mandrak je, kao, preveden na srpski. Ali, tu pise jedna rec
koju ne razumem [pozdravio ga Seselj, prim. MR] 'sazetak'. Umesto lepe
srpske reci 'rezime'."

> (Za one koji se zaista brinu o latinici, postoji jedan dosad
> neobjavljivani "trik" kako da dobijete prevod.org u latinicnom pismu --
> postavite vas citac veba da daje prvenstvo hrvatskom jeziku u odnosu na
> srpski jezik, i dobicete latinicu; valjda Hrvatima nece smetati ovakva
> (zlo)upotreba njihovog koda "hr" :-).

Postoji li neka varijanta u kojoj bi moglo da se odredi razlika izmedju
lokalizacije tipa "sr" i "address@hidden" ili tako nesto? Latinica je deo
srpske kulture i ne treba sada kontrirati stavom "sta ce nam latinica".
Druga je kategorija to sto je cirilica osnovno pismo nase kulture.

> Upravo iz tih razloga smo jos ranije preporucili da se na ovoj listi i
> koristi latinica (ne obavezno ASCII, posto je i sa kojom kukom i kvakom
> takodje tekst citljiv).

Jeste da sada nemam problema i da je tekst napisan latinicom sa neaski
znacima u principu razumljiv, ali treba imati na umu da je vrlo naporno
citati tekst napisan nasom latinicom u Pinetu (pa cak i u ako se tekst
konvertuje po onim pravilima iz glibca, a sto koriste tekstualni citaci
Veba) pod konzolom. Za koju godinu to vise nece biti problem, ali danas
treba misliti o ljudima koji ne koriste unikod, jer je gotovo nemoguce
poterati ga valjano pod konzolom Linuksa (pardon, GNU/Linuksa ;]).

> Ne, to ne moze biti -- pa to je osnova nasih zalaganja :-)

Dakle, pitanje... Koristim SuSE 8.2, apdejtovao sam Evoluciju RPM-ovima
koje daje Ximian (za SuSE 8.2, svakako; cisto da ne bude da ne koristim
nestabilne programe: prvo sam koristio 1.3.nesto, pa sam posle pokupio i
1.4), zajedno sa zavisnostima koje nova Evolucija trazi. I sve mi, u
principu, radi lepo (osim sto mi YaST javlja panicno da imam gadan
nesklad u paketima :-)) ); ukupno sam zadovoljan.

E, sad. Koristim Gnomov Keyboard Layout Switcher, a u okviru njega ne
koristim xmodmap, nego xkb. I, sta se desava... Samo se GTK aplikacije
ponasaju cudno. Ponekad (sada jako retko) rade kako valja. Obicno mogu
da koristim samo onu tastaturu sa kojom podizem program. Dakle, ako
podignem program sa cirilickom tastaturom, onda mogu pisati samo
cirilicom, ako podignem sa latinickom, mogu pisati samo latinicom. To
vazi, kako sam ustanovio, samo za GTK aplikacije. Ne vazi ni za Mozilu,
ni za Emacs, ni za Qt aplikacije... Inace, to sam resavao ponekad tako
sto sam obarao GDM, pa brisao sve privremene fajlove koje sam uspevao da
otkrijem (u /tmp, ~/.gconf i ~/.gconfd). Sada ni to vise ne pomaze. Ima
li neko ideju?

> Hvala, hvala. Pa znas kako i da se aktivnije ukljucis, pa se nemoj
> ustrucavati. Usput, preuzmi i Gnom 2.4, instaliraj ga i pocni da
> belezis greske i propuste u prevodu ;-)

Uh. Cim izadjem iz guzve. Jos ako ima RPM-ova za SuSE 8.2 -- savrseno
:-))) Ali, kakogod, SuSE 8.3 ce, verovatno, doneti Gnom 2.4 sa prevodom
na srpski, pa cu se makar tad aktivno ukljuciti u ispravljanje gresaka u
prevodima. Imam toliko svog nestabilnog softvera, da mi se ne mili da
koristim i nestabilne korisnicke programe :-) Ali, rekoh, cim izadjem iz
guzve, potrudicu se da drzim svoj, a ne SuSEtov Gnom. Uostalom, mozda
nesto uradim i na svom GNU/Linuksu ili GNU/Hurdu, pa ce onda biti
logicno da koristim i svoj Gnom.

Pozdrav,
Milos