Re: [Serbiangnome-lista] Eto, prijavio se i ja

From: Страхиња Радић
Subject: Re: [Serbiangnome-lista] Eto, prijavio se i ja
Date: Tue, 16 Sep 2003 09:12:44 +0200

Дана 2003.09.15 09:04, Milos Rancic је написао:
> Na prostoru Zete, Duklje i Dubrovnika Srbi su u sedmom veku koristili
> latinicu. Glagoljica je bila koriscena od devetog, a cirilica od
> desetog. Dakle, Srbi su poceli sa koriscenjem latinice tri veka ranije
> nego sto je cirilica stvorena.

        Опште је познато да је босански краљ Твртко (а и други главари и
краљеви Босне) користио ћирилицу. Он је увек уз себе имао православног попа и
католичког фратра, а и један и други су писали ћирилицом. У Дубровнику се није
користила латиница, већ ћирилица, а о томе сведочи и чињеница да се са
Дубровачким трговцима Твртко дописивао на ћирилици, као што су то чинили и
његови наследници. У Босни је иначе постојала минускулна верзија ћирилице, која
се називала босанчица. Такође је познато да су Хрвати користили глагољицу и
ћирилицу. Куриозитет је да су чак и турски завојевачи примили српски језик и
ћирилицу, и користили је чак и у Стамболу, на султановом двору, у званичној
преписци! Другим речима, цео словенски (а касније и Турски) део Балканског
полуострва је користио глагољицу и ћирилицу за своја званична писма. То је,
наравно, било пре него што је Ватикан уплео своје сотонске прсте и поделио
Словене користећи латиницу као најубојитије оружје. И Његош каже:

        „Домамили, па ихъ похватали,
         Ядну нашу браћу соколове!
         Далматинце и храбре Хрвате!
         Па бродове ньима напунили,
         И тиска ихъ у свїетъ бїели,
         Те довукуй благо изъ свїета,
         И притискай землѣ и градове. —

> Користим своју тастатуру, тј. подразумевану :-) Иначе, као што се може
> приметити, сад ми ради пребацивање у Еволуцији како треба. Још увек ми
> није јасно како...

        Па пробај Данилову...

> Ovog puta sam poubijao sve procese Evolucije. Mozda ona pravi problem?
> Hm... Kakogod.

        Ја користим Балсу. До сада ми није правила проблеме. Једино што сам
морао да ручно закрпим бирање распореда за кодирање адреса и тема порука.

        Поздрав,
        Страхиња

--
((((  +  )))) „Су чимъ ће те изаћ' предъ Милоша
((( IC|XC )))  И предъ друге Србске витезове,