Re: [Serbiangnome-lista] Gnome 2.4.0 - Dropline

From: Страхиња Радић
Subject: Re: [Serbiangnome-lista] Gnome 2.4.0 - Dropline
Date: Sat, 20 Sep 2003 09:22:27 +0200

Дана 2003.09.19 18:30, Branko Ivanovic је написао:

> Da, i njega. ;-)

        Не разумем те. То је исти ОС — ГНУ.

        „Линукс“ је само назив језгра које је написао Линус Торвалдс, а и њега
није у потпуности сам написао, већ искључиво уз несебичну помоћ стотина хакера
широм света.

        Са друге стране, пројекат ГНУ је покренуо Ричард Сталман 1984., дакле
много пре 1994. и Линуса, како би створио клона оперативног система Уникс који
би био слободан софтвер, али не би био Уникс (ГНУ није Уникс!). Дакле,
оперативни систем се зове ГНУ.

        Међутим, пројекат ГНУ није имао кључни део: језгро. Онда се Р. Сталман
одлучио на корак који није требало да учини: дозволио је да се ГНУ расподељује
уз језгро Линукс. Ово подсећа на народну причу о „тамном вилајету“: ко узме
језгро „Линукс“, кајаће се; ко не узме језгро „Линукс“, неће имати ОС.

        Називањем целог ОС „Линуксом“, ускраћује се заслужено право хиљадама
програмера који су писали програме за ГНУ, који не мора да користи језгро
Линукс, већ може да користи и нпр. језгро Крдо, које је (прекасно) развијено у
оквиру пројекта ГНУ.

        Ја мислим да би зато требало уместо „Линукс“ када се мисли на цео ОС,
користити „ГНУ“. ГНУ/Линукс је прелазно решење за оне који се одвикавају од
назива „Линукс“ за цео ОС.

        Поздрав,
        Страхиња

--
((((  +  )))) „Су чимъ ће те изаћ' предъ Милоша
((( IC|XC )))  И предъ друге Србске витезове,