Re: [Serbiangnome-lista] Gnome 2.4.0 - Dropline

From: Branko Ivanovic
Subject: Re: [Serbiangnome-lista] Gnome 2.4.0 - Dropline
Date: Sat, 20 Sep 2003 13:44:59 +0200 (CEST)

Страхиња Радић je rekao(la):
> Дана 2003.09.19 18:30, Branko Ivanovic је написао:

>       Не разумем те. То је исти ОС — ГНУ.

Pod imenom GNJ (Gnu Nije Juniks) podrazumevam OS koji je Stolman (mozda
gresim u izgovoru prezimena) pokusavao da napravi od 1984.

>       „Линукс“ је само назив језгра које је
> написао Линус Торвалдс, а и њега
> није у потпуности сам написао, већ
> искључиво уз несебичну помоћ стотина
> хакера
> широм света.

Razvoj isti kao i programa u okviru Gnu zaduzbine.

>       Са друге стране, пројекат ГНУ је
> покренуо Ричард Сталман 1984., дакле
> много пре 1994. и Линуса, како би створио
> клона оперативног система Уникс који
> би био слободан софтвер, али не би био
> Уникс (ГНУ није Уникс!). Дакле,
> оперативни систем се зове ГНУ.

1991 - Lajnus objavljuje jezgro.
2003 - posle 19 godine, GNJ i dalje nema stabilno jezgro. Sacuvaj me boze
takvog napretka.

>       Називањем целог ОС „Линуксом“,
> ускраћује се заслужено право хиљадама
> програмера који су писали програме за
> ГНУ, који не мора да користи језгро
> Линукс, већ може да користи и нпр. језгро
> Крдо, које је (прекасно) развијено у
> оквиру пројекта ГНУ.

Skoro sve sto je uzeto iz Gnu zaduzbine, ima taj prefiks. Nikakvo pravo se
ne uskracuje nikom - mozes zvati svoj OS kako god zelis. Ruza ne mirise
drugacije, ma kako je imenovao.

Ne svidja mi se sto ljudi uzdizu GPL na nivo religije i to katolicke. Ova
rasprava moze potrajati, a nije joj mesto ovde - na ovoj listi. Ako zelis,
mozemo nastaviti bez opterecivanja drugih i ometanja rada na prevodu
Gnoma.

Pozdrav,
   Branko

--